Ko nemoko mokyklose

Atsakymo rašymas


Tiksliai įrašykite paveikslėlyje matomą kodą. Didžiosios ir mažosios raidės nesvarbios.
Šypsenėlės
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :aura: :snake: :inyan: :ei: :cat: :love: :fish: :q:
Rodyti daugiau šypsenėlių
BBKodas yra ĮJUNGTAS
[img] yra ĮJUNGTAS
[flash] yra IŠJUNGTAS
[url] yra ĮJUNGTAS
Šypsenėlės yra ĮJUNGTOS
Temos peržiūra
   

Išskleisti vaizdą Temos peržiūra: Ko nemoko mokyklose

Ko nemoko mokyklose

Standartinė Alanas Sek 2013 07 28, 21:11

Del vaiku mokymo. I Skirmanto tema – ko nemoko mokyklose:

Svarbiausia, ko nemoko mokyklose – kad berniukai taptu gerais vyrais, o mergaites – geromis zmonomis ir mamomis. Dabar kuo daugiau mokslo, tuo vyrai maziau vyriski, o moterys maziau moteriskos. Vyriskumas reiskia sugebejima padaryti savo moteri laiminga. O moteriskumas – sugebejima ikvepti vyra didiems darbams, uzauginti jam sparnus. Kitaip tariant, vyriskas tas berniukas, kurio moteris spinduliuoja is laimes, ir moteriska ta mergaite, kurios vyras kuria stebuklus.

Sito reikia mokinti nuo pat lopsio. Del ko svarbios lopsines. Iki siol maciau tik dvi tokias lopsines – abi is A.Savrasovo knygeliu (pridedu apacioj, gal duoti linka i Dainiu ir Lopsiniu skyriu?). Augant vaikui, stiprinti ir tikslinti vyriskumo ir moteriskumo vaizdinius. Stipriausi tokie vaizdiniai, kiek man teko susidurti – Anastasijos knygose. Dar stiprus moters vaizdinys Nekrasovo eilerastyje (velgi pridedu apacioj).
Sprendziant bet kokias problemas, vaika motyvuoti tuo, kad jis turi buti vertas savo graziausios puseles, kad ji butu laiminga, ir kad gimtu graziausi vaikuciai. Suauge taip nemokina, nes gedinasi savo minciu. Bet reikia perlipt per save. Vaikas, kai zino, del ko jam reikia stengtis, tikrai des visas pastangas.
Ka reiskia padaryti kits kita laimingais? Sugebeti sukurti savo Meiles Erdve. Tai reiskia:
(1) pamilti ir pazinti Gamta – zeme, medzius, vaistazoles, kirminus, paukscius, … gamtine darzininkyste, sodininkyste … geriau isigyti vistu, triusiu, ozku, arkliuku, bent ka nors viena, negu aiskinti apie ju svarba biotope. O dar geriau patiems gyventi kuo arciau Gamtos ir pagal Gamtos ritmus. Keltis ir gultis su Saule, miegot po atviru dangum, kasdien maudytis eketej ir t.t. Nes Gamta pazinsi, kaip ir Zmogu – tik su ja arba juo bendraudamas tiesiogiai.
(2) tapti savarankiskais – kad vaikai galetu patys pasirupinti savimi, kuo maziau priklausytu nuo sistemos ar kitu zmoniu. Cia kuo ivairesni aktyvumai, tuo geriau –gaminti valgyti, skalbti, siuti,megzti, drozti, statyti, taisyti, piesti, dainuoti, sokti, sportuoti ir t.t. Kas ka moka,to vaikus ir moko. Moki finansus tvarkyti – ismokink ir vaikus. Moki masina taisyti – irgi ismokink. Svarbu ne tiek, ko mokini, kiek KAIP mokini, nes bet kokia veikla, atliekama saziningai su Meile, veda prie to pacio absoliuto pazinimo.
(3) Pazinti save, t.y. savo vidines energijas, jausmus ir mintis, moketi jas reguliuoti. Pvz. Jogananda (“Jogo Autobiografijoj”) mokino vaikus medituoti, reguliuoti cakras, daryti kazkokius stebuklus… Nu mes gal paprasciau, koki ciguna ar pan. Bent jau supazindinti su pagrindinem emocijom ir ju augimo principais. Manau daugelis is musu patys cia nelabai gaudosi. Kazka galima pritaikyti is Kosmologijos (visu mokslu vientisume)
(4) Ko akivaizdziai truksta visoms mokykloms, net ir alternatyvioms – mokslo apie stebuklus, t.y. Kosmologines pasaulejautos, supratimo, kad esi galingas ir atsakingas visos Visatos mastu. Toks mastymas niekad neleidzia nuleisti ranku, pasiduoti panikai, arba pasimesti situacijoj, nes jis duoda beribe motyvacija. Jei kazkurioj situacijoj truksta ryzto priimt teisinga sprendima, reiskia tavo Kosmologinis mastymas slubuoja. Vaikai tokia pasaulejauta turi geriau isvystyta, nei suauge, nes geriau jaucia pasaulio vientisuma ir stebuklinguma. O griauna sita mastyma mokykla ir patys teveliai savo sabloniniu mastymu. Detaliau “visu mokslu vientisume”
(5) Truputi apie mokymo buda. Geriau sukurti savo teorija, o paskui susipazinti su svetimomis, negu atvirksciai. Taip aprasyta Anastasijos knygose, kur vaikai daro pranesimus suaugusiems, taip bandoma pas Scetinina, ir taip yra geriausia. Pagal savo patirti galiu patvirtint – ka pats sugalvoji, visad simtakart geriau isisavini, negu ka suzinai is knygu ar moytoju. Be to, isradejas skiriasi nuo kitu pirmiausia tuo, kad nezino, jog kazkas neimanoma

Kosmologijos mokslas, arba viso mokslo vientisumas, tiksliuju mokslu “dvasingumas”.
Kaip minejau Skirmanto temoj, sita punkta galima pavadinti “Kosmologija” – mokslu apie stebuklus. Kiekvienas vaikas jaucia pasaulio vientisuma ir stebuklinguma, o sabloninis mastymas sitai griauna. Kaip apginti vaiko pasaulejauta?
(1) Pradekim nuo to, kad viskas yra gyva. Nuo pirmos klases mokykloj viskas skirstoma i “gyva ir negyva”. O negyvo nieko nera. Netgi atomai turi jausmus. Kas buvo iki Didziojo Sprogimo, kas ten “sprogo”, jei iki tol nieko nebuvo? Gi buvo jausmai – vienintelis, kas nekinta su laiku (tiksliau, kinta maziausiai, nes pvz baimes ir meiles jausmai pries milijarda metu buvo beveik tokie patys, kokie bus ir po milijardo metu). Reiskias, visa materija sudaryta is jausmu, nes iki Didziojo Sprogimo jokios kitos statybines medziagos nebuvo. O kas turi jausmus, tas ir yra gyva. Lengva patikrinti – pradek bendrauti su bet kokia “negyva materija”, ir pasirodys,kad ji kazka tau atsako. Tik reikia kantrybes ir supratimo, kad jos atsakymas yra labai svelnus, palygint su musu proto triuksmais
(2) Toliau, viskas tarpusavyj susije. Mokyklose viskas atskira – disciplinos, desniai, salys, zmones... O realybej veikia Hologramos principas – kiekvienas taskas suristas su visais kitais taskais. Supjaustyk hologramos juostele i simta daliu, ir kiekviena dalis vistiek rodys visa holograma, nes kiekvienas taskas islaiko sarysius su visais kitais, net jei juos ir fiziskai pasalini, vistiek lieka “atmintis”, atkurianti bendra visuma. Kinta tik hologramos ryskumas, bet ne pati holograma. Tas pats ir su gyvunu smegenimis – ismesk bet kuria smegenu dali, o jis vistiek viska atsimena. Ispjauk beveik bet kuri organa, o kiti organai vistiek funcionuoja, ir dar vykdo ispjautojo funkcija. Tik kitiems organams tenka didesnis kruvis, ir “gyvybe blesta” (kaip hologramos juostele, visa holograma islieka, bet ne tokia ryski). Praktiskai tai reiskia totalu sarysi tarp visu ir visko. Ir jei kazka bandai sunaikint. tai tavo gyvenimo holograma pradeda blesti
Dar vienas ryskus pavyzdys – Visatoje yra tiek zvaigzdziu, kiek visuose zmonese lasteliu. T.y. galima sakyti, kad kiekvienas zmogus sudarytas is zvaigzdziu. Kaip jautiesi pats, taip jauciasi ir zvaigzdes. Cia ne alegorija. Zvaigzdziu skaicius = Lasteliu skaicius = 6 x 10^23 = Avogadro skaicius. Mokykloj ta skaiciu pateikia, kaip kazkokia nereiksminga abstrakcija (“viename medziagos molyje esanciu molekuliu skaicius”). Taciau tai vienas unikaliausiu skaiciu matematikoj, lygus dvigubam faktorialui: (4!)! = 24! = 1 x 2 x 3 x … x 24 = 6 x 10^23. O tai reiskia, kad yra keturi pirmapradziai jausmai arba elementai, kurie atitinka keturis DNR nukleotidus, ir kurie sudaro 24 kodonus arba 24 pagrindinius jausmus (uztikrintumas, zingeidumas, atsargumas, ir t.t., pilna schema kaip nors pridesiu). Taip pat tai atitinka 24 aminorugstis. (Cia yra neatitikimu siandienos moksliniam isivaizdavimui apie DNR kodonus ir aminorugstis, bet sitai komentuojama atskirai apacioj.) O ju visos kombinacijos (kuriu yra 24! = 6 x 10^23) atitinka visus imanomus zmogiskus charakterius, arba visus imanomus “bazinius peptidus”, formuojancius atskirus charakterio ypatumus. Ir kiekvienas ypatumas dominuoja kazkokioje lasteleje ir zvaigzdeje. T.y., lasteles ir zvaigzdes turi visus zmogiskus jausmus ir charakterius. Ir kiekvieno zmogaus charakteris toks, is kokiu lasteliu ir zvaigzdziu jis sudarytas. Zmogus savo charakteri gali balansuoti, t.y. susvelninti tiek, kad taptu imanoma nauja kuryba (nes priesybes vienijasi tik tada, kai jos yra svelniausiame buvyje, o svelnuma ar grubuma apsprendzia zmogus.) Tada lasteles ir zvaigzdes jungiasi i naujas poras ir gimdo naujus vaikus, pranasesnius uz buvusia generacija. Zvaigzdes, kaip ir zmones, poruojasi, kuria seimas, gimdo mazas zvaigzdutes. Bet zmogus gali ir nekreipti demesio i savo charakterio balansavima. Tada jausmai tampa grubus, ir jie nebesivienija, o tik grumiasi tarpusavyj. Ir lasteles ir zvaigzdes priverstos kovoti tarp saves. Is cia atsiranda ligos (pvz vezys) ir kosminio masto kataklizmai. Ir visa tai priklauso nuo vieno zmogaus – ar istisos galaktikos susinaikins, ar atvirksciai, gimdys naujas galaktikas.
Cia dar reikia pakomentuoti siandienos mokslini isivaizdavima apie DNR kodonu ir aminorugsciu kiekius. Daugelis mokslininku skaito, jog kiekvienas DNR kodonas sudarytas tik is triju nukleotidu, ir dazniausiai ijungia du ar tris pasikartojancius nukleotidus. Tokiu budu gaunam 43=64 galimas aminorugstis, nors ju zinome bene tris kart maziau. Tai nelogiska del sekanciu priezasciu. Pirma, Visatoj nieko nera bereikalingo. Jei yra 64 galimybes sukurti skirtingas aminorugstis, tai tiek ju ir turetu buti. Antra, is 4 esanciu nukleotidu naudojami tik 3. Jei butu naudojami visi keturi, tai galimu aminorugsciu butu 44=256. Ir trecia, kodel kiekvienas kodonas neijungia visu keturiu nukleotidu lygiom proporcijom? Juk viskas pasaulyje grindziama priesybiu vienybes principu, todel kiekviename kodone turetu buti maksimali nukleotidu ivairove. Ir nei vieno nukleotido neturetu buti daugiau, nei kitu, kad nepazeisti visu priesybiu balanso. O jei taip, tai kodonu skaicius turi buti 4! = 24. Gali buti, jog taip ir buvo pirmos Zmoniu generacijos laikais. Diandieniniai kodonai gali buti stipriai pakite. Bet nieko siam pasalyje nera negriztamo, t.y. su laiku viskas gali atsistatyti. Su aminorugsciu kiekiu irgi painiava. Ilga laika mokslas skaite, jog ju yra tik 20. Siandien jau skaitoma, kad ju yra 22. Visai imanoma, kad atsiras ir dar dvi. Galbut sie paaiskinimai nera patys taikliausi. Bet tokiu paaiskinimu paieska ir yra tikroji mokslo paskirtis. Daugelis mokslininku klaidingai mano, jog pagrindinis ju tikslas yra kaupti naujas zinias. Tikrasis tikslas yra padeti zmonems buti laimingais, t.y. suteikti jiems dvasiniu jegu atsikratyti zalingu iprociu ir gyventi amzinoje Meileje. O sitai imanoma, tik atskleidus Zmoniu beribias gales, ju grandiozine reiksme Visatos masteliu. Stai ir galvokim, kaip viso sito pasiekti 
(3) Sekantis svarbus punktas – kad viskas yra Priesingu Jausmu Vienybe. Snekam ne apie kazkokias abstrakcias priesybes, kaip pvz elektros kruviai, bet apie konkrecius zmogiskus jausmus. Butent musu paciu jausmu vienybe ar priesybe apsprendzia musu (ir visu kitu) savijauta. Jei sito nesupranti,tai priskaldai malku. Laime – tai svelnus jausmai, nes tik svelnioj israiskoj jausmai gali vienytis. Neimanoma isivaizduoti ekstazes apimto melancholiko, bet visai imanoma isivaizduoti dziaugsmingo susimastymo busena. Pirmi du jausmai yra nesubalansuoti ir grubus, o antri – tai tie patys pirmi, tik subalansuoti ir svelnus. Tokiu budu visi jausmai susipina I vientisa sukuri, kurio centre visu jausmu svelniausios israiskos susijungia i kurybinio ikvepimo energija, vadinama Meile. Taip obuolio centre atsiranda seklytes, saules centre nauja materija, o tornado centre levitacija. O grubiausios jausmu israiskos lieka periferijoj, is kur kyla krastutinumai, baime, taisykles, analize, plesymas. Sitas jausmu sukurys yra pati maziausia nedaloma dalele, t.y. atomas. Atomai jugiasi i molekules, arba mintis. Pastarieji sudaro didesnias strukturas – vaizdinius, kurie toliau sudaro medzius, zmones, planetas, ir t.t. Ir visi tie sukuriai vienas kita tiesiogiai veikia. Viso sito esme – kad harmonija pasiekiama tik svelniu jausmu deka. T.y., stiprus ne tas, kas grubus, o tas, kas sugeba islikt svelnus (ir reiskia, kurybingas) net ir sunkiausiais gyvenimo momentais. Stai lietuviai kovojo uz “laisve ir laime” simtmeciais, bet taip nieko ir nepasieke – kodel? Todel kad nesugebejo likti svelnus. Puole i krastutinumus = tapo grubus, o grubumu svelnumo nesukursi. Be svelnumo nera Meiles ir kurybos – reiskiasi, nera ir laimes. Rytu tautos didziuojasi tuo, kad sugebejo islaikyti taika, o litovcai – kad kariavo.
(4) is Priesingu Jausmu Vienybes tiesiogiai seka priezastingumo, arba veidrodinio atspindzio, principas. Kaip jausmus subalansavai centre, taip atsilieps ir periferijoj. Centras – tu pats, o periferija – tave supantis pasaulis. Kaip nekeista, vaikai sita supranta geriau, nei suauge, nes zino, kad jie yra centras, t.y. visa ko priezastis. Ir vaikai nepanikuoja, nes jaucia visa ko sarysi. O suauge daznai sita uzmirsta ir panikuoja. Antraip niekad nesauktu ant vaiku, nesukciautu, nesiektu valdzios, pinigu, negrasintu kitierms, ir nebutu jokiu prievartos mechanizmu – nes visa tai grizta atgal. Kitaip tariant, “kaip sauksi, taip ir atsilieps”, arba “ka pasesi, ta ir pjausi”. Antras Niutono desnis. Jei suauge suprastu, kas yra priezastingumas, musu planeta taptu svelniausiu Visatos kampeliu . Is to pacio seka ir pagrindinis gyvenimo tikslas – judeti link jausmu sukurio centro, kur karaliauja Svelnumas = Meile = Ikvepimas = Grozis. Stiprumas reikalingas tik tam, kad net ir sunkiausiom salygom islaikyti Meile sirdyje, t.y. likti svelniam ir kurybingam.
Visi sie punktai akivaizdus patys savaime, ju nereikia specialiai “mokinti”, bet juos reikia naudoti vaiku (ir paciu saves) motyvacijai. Tokiu pavyzdziu reiktu prisirankioti kuo daugiau. Vaikai cia galetu stipriai padeti, nes ju vaizduote maziau sukaustyta. O suaugusiem tereikia tinkamai interpretuot vaiku pasakymus. Tikras mokslo tikslas yra ne kaupti naujas zinias, o rasti grazesniu paaiskinimu senai zinomiems dalykams.
Cia naudinga dar si medziaga:
(i) Kvantines fizikos isvada, jog stebetojas itakoja stebima sistema. T.y. bet kokio eksperimento rezultatai priklauso no eksperimentatoriaus noru. Kitaip tariant, absoliutus objektyvumas yra ismislas, kaip ir “nepriklausomas stebejimas”, nes stebetojas yra pats stebimos sistemos dalis. Detaliau apie tai filme “What the bleep do we know, down the rabbit whole”
(ii) Labai panasi isvada daroma ir Sistemu arba Katastrofu teorijose. Sudetingu diferencialiniu lygciu sprendimai “nepastovus”, t.y. priklauso nuo sprendejo nuotaikos. Del ko atsiranda “drugelio efektas”, kai drugelio suplasnojimas Kinijoj itakoja tornado susidaryma Amerikoj. Fizikai pavadino tai “katastrofu teorija”, nes ju protams tai isrode, kaip katastrofa – griuva visas ju isivaizdavimas apie pasauli! Paskui pasirode, jog tose “katastrofose” veikia savi desniai, su aukstais moraliniais principais, t.y. snekam vos ne apie “kosmini prota”, Dieva…
(iii) Panasios isvados daromos ir Rezonansinej fizikoj – kas neimanoma Niutono mechanikoj, visai imanoma rezonansiniuose efektuose… gal kas zino cia daugiau?
(iv) Materijos savybes apsprendziamos ne tiek chemine sudetimi, t.y. atomu ir molekuliu sandara, kiek “virs-molekulinem” strukturom, t.y. kaip molecules issidesto viena kitos atzvilgiu. Del ko tradiciniai cheminiai ir medicininiai paaiskinimai dazniausiai abejotini. Pvz. deimantas ir grafitas turi ta pacia chemine sudeti, bet vienas yra kieciausia medziaga, o kitas – minskciausia. Dar stipriau sitas atsispindi vandens savybese. Masaru Emoto fotografijos ir filmukai apie vandeni
(v) Goedelio neapibreztumo teoremos. Bet kokia pakankamai sudetinga postulatu sistema yra arba priestaringa, arba neapibrezta, t.y. visada atsiranda teiginiu, akivaizdziu savaime, bet neirodomu is pradiniu postulatu puses. Kitaip tariant, bet kokios taisykles veda prie nauju taisykliu kurybos. T.y., viskas tera kuryba. Mums tik reikia pasirinkti, ar norim be galo kurti kazkokias taisykles (mokymus, istatymus, reglamentus), ar gal ka grazesnio…
(vi) Tiuringo masinos – gal kas zino?
(vii) Irenos Stulpinienes knygeles (lengvai galima susirasti inete – raktiniai zodziai “Физика языком сердца” ir “Биология языком сердца”),

Dvi lopsines, nusakancias vaiku svarbiausius gyvenimo tikslus – is A. Savrasovo knygeliu apie dolmenus:
Колыбельная для девочки

Доченька милая,
Свет нежный, солнечный,
Всё замирает вокруг.
Спят уже травушки,
Спит ветер радостный,
Сон к тебе в гости пришёл.
Сон поведет тебя
В мир удивительный,
Ты свою руку ему протяни,
Встретит Любовь тебя
Песней лучистою -
Мальчик на млечном пути
Путь этот выстроен,
Чтоб повстречала ты
Там половинку свою.
Свою половиночку,
Бога крапиночку,
Сердцем своим ты её обогрей.
Звёзды чудесные
С Песней ликующей
К счастью и радости вас поведут,
Будете вечно вы ,
Будете вместе вы
Жить на прекрасной Земле.
Родятся деточки
Ваши чудесные,
Снова ликует Вселенная вся,
Каждая звёздочка
С песней чарующей
К вашим деяниям устремлена.

Колыбельная для мальчика

Ночь наступает,
день отдыхает,
звездочки в небе зажглись,
И засыпает, всё засыпает,
Спи, мой сынок, усни.
Ты по тем звёздам
Ножкой босою,
Ножкой живой пробежишь,
Песню Вселенной
Душою нетленной,
Песнь о Любви запоёшь.
Будет та песня
Радостью литься,
Каждой планете подарит добро,
И все планеты
станут кружится
В вечности нежной легко.
И на тот праздник,
Праздник вселенский
Нежный цветочек придёт.
Этот цветочек,
Живой огонёчек -
Девочка песню поёт.
То половинка,
Твоя половинка,
Ты её сын мой встречай,
Нет у Вселенной
Радости большей,
Любовь в своём сердце качай.
Вот повстречались
Две половинки -
Сынок мой и девочка та,
И две искринки,
Две половинки
Вместе теперь навсегда.
Ваши мечтанья -
Песнь созиданья,
Счастье, любовь и весна,
Нету границы
Песням искриться,
Дом ваш - Вселенная вся

ir Nekrasovo eilerastis su stipriu moteriskumo ivaizdziu:
Есть женщины в русских селеньях
С спокойною важностью лиц,
С красивою силой в движеньях,
С походкой, со взглядом цариц,—
Их разве слепой не заметит,
А зрячий о них говорит:
«Пройдет — словно солнце осветит!
Посмотрит — рублем подарит!»
Идут они той же дорогой,
Какой весь народ наш идет,
Но грязь обстановки убогой
К ним словно не липнет. Цветет
Красавица, миру на диво,
Румяна, стройна, высока,
Во всякой одежде красива,
Ко всякой работе ловка.
И голод и холод выносит,
Всегда терпелива, ровна...
Я видывал, как она косит:
Что взмах — то готова копна!
Платок у ней на ухо сбился,
Того гляди косы падут.
Какой-то парнек изловчился
И кверху подбросил их, шут!
Тяжелые русые косы
Упали на смуглую грудь,
Покрыли ей ноженьки босы,
Мешают крестьянке взглянуть.
Она отвела их руками,
На парня сердито глядит.
Лицо величаво, как в раме,
Смущеньем и гневом горит...
По будням не любит безделья.
Зато вам ее не узнать,
Как сгонит улыбка веселья
С лица трудовую печать.
Такого сердечного смеха,
И песни, и пляски такой
За деньги не купишь. «Утеха!»
Твердят мужики меж собой.
В игре ее конный не словит,
В беде — не сробеет,— спасет;
Коня на скаку остановит,
В горящую избу войдет!
Красивые, ровные зубы,
Что крупные перлы, у ней,
Но строго румяные губы
Хранят их красу от людей —
Она улыбается редко...
Ей некогда лясы точить,
У ней не решится соседка
Ухвата, горшка попросить;
Не жалок ей нищий убогий —
Вольно ж без работы гулять!
Лежит на ней дельности строгой
И внутренней силы печать.
В ней ясно и крепко сознанье,
Что все их спасенье в труде,
И труд ей несет воздаянье:
Семейство не бьется в нужде,
Всегда у них теплая хата,
Хлеб выпечен, вкусен квасок,
Здоровы и сыты ребята,
На праздник есть лишний кусок.
Идет эта баба к обедне
Пред всею семьей впереди:
Сидит, как на стуле, двухлетний
Ребенок у ней на груди,
Рядком шестилетнего сына
Нарядная матка ведет...
И по сердцу эта картина
Всем любящим русский народ

Į viršų

cron